W celu ochrony interesów Klientów Bank stosuje szereg działań służących przeciwdziałaniu konfliktom interesów, w szczególności:
- wdraża Politykę przeciwdziałania i zarządzania konfliktem interesów w Banku, regulacje wewnętrzne służące ochronie informacji poufnych lub informacji stanowiących tajemnicę bankową i zawodową oraz tajemnicę przedsiębiorstwa prawnie chronioną w tym dane osobowe, regulacje dotyczące wynagrodzeń oraz regulacje dotyczące zasad dokonywania transakcji własnych,
- dba o to, aby zatrudniani pracownicy byli odpowiednio wykwalifikowani do wypełniania swoich obowiązków służbowych,
- zapewnia nadzór nad działaniami pracowników Banku.
Dla potrzeb identyfikacji i ustalania konfliktów interesów Bank bierze pod uwagę
w szczególności następujące okoliczności:
- prawdopodobieństwo uzyskania korzyści finansowej przez Bank lub uniknięcia straty finansowej kosztem działania w najlepiej pojętym interesie Klienta,
- posiadanie przez Bank powodu do przedłożenia interesu danego Klienta lub grupy Klientów nad interesy innego Klienta lub grupy Klientów,
- otrzymywanie przez Bank dodatkowych korzyści w formie materialnej i niematerialnej, w tym korzyści nakłaniających do oferowania Klientowi określonej operacji bankowej/ usługi bankowej /produktu bankowego,
- prowadzenie przez Bank działalności tożsamej z działalnością Klienta,
- otrzymanie przez Bank od osoby innej niż Klient korzyści majątkowej innej niż standardowe prowizje i opłaty, w związku z usługą świadczoną na rzecz Klienta.
W sytuacji gdy Bank nie jest w stanie skutecznie przeciwdziałać i zarządzać konfliktem interesów, informuje Klientów o zidentyfikowanych konfliktach, umożliwiając Klientom podjęcie świadomej decyzji w odniesieniu do usługi w kontekście, w którym ten konflikt interesów się pojawia.
Polityka przeciwdziałania i zarządzania konfliktami interesów