• Aktualności
  • mojeID - Profil Zaufany, zdalne potwierdzanie tożsamości poprzez Bankowości elektroniczną

mojeID - Profil Zaufany, zdalne potwierdzanie tożsamości poprzez Bankowości elektroniczną

28-07-2020

mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Białej. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj:  https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Czym jest mojeID?

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości

W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania

  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp

Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.

  • Bezpieczeństwo

Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

  • Użyteczność

Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

Zastosowanie

  • Usługi publiczne

Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)

Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

  • e-Commerce

Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)

Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

  • Energetyka

Rejestracja wniosku/formularza

Przedłużenie umowy

Dostęp do portalu klienta

  • Medycyna

Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Zakup leków przez internet

  • Media

Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Opłacanie abonamentu

  • Ubezpieczenia

Sprzedaż polisy przez internet

Odnowienie polisy (Direct)

 

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

  • Co to jest mojeID?

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

  • Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

  • Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

  • Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

  • Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

 

Szczegółowa instrukcja krok po kroku jak przejść przez proces zakładania profilu zaufanego:

UWAGA!

Nim przystąpisz do zakładania profilu zaufanego, sprawdź w eBankNecie czy masz wprowadzony aktualny adres email (jeśli go brakuje, w dalszych krokach wystąpi błąd). Aby sprawdzić poprawność zapisanego adresu email postępuj kolejno:

  1. Po zalogowaniu do eBankNetu, wybieramy kafelek „Mój profil”
    link do logowania do bankowości internetowej: https://ebanknet.bsbiala.pl/#login

    email1
  2. Przechodzimy do zakładki „Dane”, a następnie rozwijamy sekcję „Adres e-mail”.
    Następnie sprawdzamy poprawność wpisanego adresu, czy jest aktualny. Jeśli pole jest puste, musimy je uzupełnić o poprawny adres email.

    email2

    Uwaga!
    Synchronizacja danych wprowadzonych w module Profil klienta serwisu bankowości internetowej z systemem głównym Banku odbywa się cykliczne.
    W związku z powyższym, jeśli modyfikowaliśmy adres email lub go dodawaliśmy, zalecane jest odczekanie 24h przed przystąpieniem do dalszych kroków w rejestracji Profilu Zaufanego.

    Jeśli adres email był poprawny i nie uległ zmianie, możemy przejść dalej, do zakładania konta w usłudze Profil Zaufany.

Profil zaufany

Aby móc używać profilu zaufanego, najpierw musimy posiadać tam konto, można je założyć za pośrednictwem naszego banku.

  1. Aby to zrobić, wchodzimy na stronę:
    https://epuap.gov.pl/wps/myportal
  2. Następnie wybieramy opcję „Profil Zaufany”

    profil1

  3. Następnie w dolnej części strony wybieramy opcję „Załóż Profil”

    profil2

  4. Wybieramy opcję „Bank lub inny dostawca tożsamości”.

    profil3

  5. Klikamy kafelek z logiem „Grupy BPS”

    profil4

  6. Po kliknięciu, strona przeniesie nas do wyboru Banku Spółdzielczego.
    Mamy możliwości wyboru jednego z dwóch sposobów:
    - po lewej stronie wybieramy bank z listy, wpierw wybierając województwo,
    - po prawej stronie wpisujemy nazwę banku, tzn. „Bank Spółdzielczy w Białej".

    profil5

  7. Po wprowadzeniu danych i kliknięciu opcji „Zarejestruj się”, zostaniemy przeniesieni na ekran logowania do systemu eBankNet. Gdzie przechodzimy przez normalny etap logowania.

  8. Po poprawnym zalogowaniu, powinien nam się ukazać poniższy komunikat. Po sprawdzeniu poprawności danych klikamy „Akceptuj”

    profil6
  9. Następnie strona poprosi nas o potwierdzenie tożsamości, potwierdzamy ją kodem SMS lub aplikacją mobilną „BS Biała” jeśli jej używamy. Po potwierdzeniu zostaniemy ponownie przekierowani na stronę Profilu Zaufanego, gdzie dokończymy proces rejestracji.

  10. Powinny nam zostać wyświetlone dane osobowe przekazane przez Bank oraz puste pole „Nazwa użytkownika”. Niezbędne jest uzupełnienie tego pola, będzie to login jaki zostanie do nas przypisany w Profilu Zaufanym. W późniejszych etapach będzie możliwość logowania się za jego pomocą do Profilu Zaufanego.

    Należy zapamiętać nadany login, będzie wymagany w późniejszych krokach.

    profil7

  11. Po kliknięciu kafelka „Zarejestruj się” zostaniemy przeniesieni ponownie na ekran logowania do bankowości internetowej.

  12. Po poprawnym zalogowaniu znów pokaże nam się ekran z pytaniem o udzielenie zgody na przesłanie danych, udzielamy zgody, potwierdzamy akcję SMSem lub aplikacją mobilną „BS Biała” i akceptujemy. Po chwili nastąpi przekierowanie, które może potrwać kilka sekund.

  13. Zostaniemy ponownie przekierowani na stronę Profilu Zaufanego. W prawym górnym rogu powinien widnieć nasz login, który wcześniej sobie nadaliśmy (krok 10.).
    Jeśli pokazał nam się poniższy ekran, oznacza to, że konto ePUAP2 „Profil Zaufany” zostało poprawnie utworzone:

    profil8

Ustawianie Hasła do Profilu Zaufanego

Proces założenia Profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości internetowej umożliwia logowanie do Profilu Zaufanego wyłącznie za pomocą bankowości internetowej. Aby skorzystać z opcji logowania do profilu zaufanego za pomocą hasła, konieczne jest utworzenie hasła dla posiadanego loginu użytkownika. Aby to zrobić, musimy zresetować hasło do naszego konta. Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak to wykonać.

  1. W pierwszej kolejności nie możemy być zalogowani do Profilu Zaufanego, jeśli nie jesteśmy zalogowani, pomijamy ten krok.
    Aby się wylogować klikamy w niebieski trójkąt w prawym górnym roku i wybieramy opcje „Wyloguj się”:

    haslo1

  2. Przechodzimy na stronę: https://pz.gov.pl/dt/passwordReset

    Wyświetloną stronę uzupełniamy swoimi danymi:

    • Nazwa użytkownika, czyli login który wcześniej sami sobie nadaliśmy podczas zakładania profilu zaufanego. (Krok 10 podczas procesu zakładania Profilu Zaufanego).
    • swoim numerem PESEL:

    Po wprowadzeniu danych, klikamy przycisk „Zmień Hasło"

    haslo2

  3. Powinien pojawić się poniższy komunikat:

    haslo3

  4. W następnym kroku będziemy musieli zalogować się na swoje prywatne konto email (np. o2.pl, onet.pl, gmail, wp.pl), które jest zapisane w systemie naszej bankowości internetowej (eBankNet).
    Na skrzynce pocztowej powinien znajdować się email z linkiem do resetowania hasła, treść wiadomości wygląda mniej więcej tak:

    haslo4


  5. Klikamy w powyższy link, po czym zostanie nam otworzona strona z możliwością ustanowienia nowego hasła dla naszego konta w Profilu Zaufanym.
    Wprowadzamy nowe hasło, potwierdzamy je i klikamy „Zapisz”

    haslo5

  6. Nasze hasło do Profilu Zaufanego zostało ustawione i powinien nam zostać wyświetlony poniższy komunikat:

    haslo6


Gratulacje, udało Ci się w pełni założyć i skonfigurować konto na swoim Profilu Zaufanym!

Link do strony do logowania: https://pz.gov.pl/dt/login/login

Od tego momentu do Profilu Zaufanego na platformie ePUAP2, możesz logować się na dwa sposoby:

  1. Bezpośrednio przez ePUAP2 podając tylko swój login i hasło do Profilu Zaufanego.
  2. Przez bankowość internetową, przy czym każdorazowo logowanie trzeba potwierdzać SMSami, bądź aplikacją mobilną.

    haslo7

 

 

Znajdziesz nas też tutaj

Bank Spółdzielczy w Białej, Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000028218, NIP 755-000-68-91. Kod BIC Swift: POLUPLPR