mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Białej. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
Korzyści
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Zastosowanie
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
Rejestracja wniosku/formularza
Przedłużenie umowy
Dostęp do portalu klienta
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
Zakup leków przez internet
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
Opłacanie abonamentu
Sprzedaż polisy przez internet
Odnowienie polisy (Direct)
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
Szczegółowa instrukcja krok po kroku jak przejść przez proces zakładania profilu zaufanego:
UWAGA!
Nim przystąpisz do zakładania profilu zaufanego, sprawdź w eBankNecie czy masz wprowadzony aktualny adres email (jeśli go brakuje, w dalszych krokach wystąpi błąd). Aby sprawdzić poprawność zapisanego adresu email postępuj kolejno:
Uwaga!
Synchronizacja danych wprowadzonych w module Profil klienta serwisu bankowości internetowej z systemem głównym Banku odbywa się cykliczne.
W związku z powyższym, jeśli modyfikowaliśmy adres email lub go dodawaliśmy, zalecane jest odczekanie 24h przed przystąpieniem do dalszych kroków w rejestracji Profilu Zaufanego.
Jeśli adres email był poprawny i nie uległ zmianie, możemy przejść dalej, do zakładania konta w usłudze Profil Zaufany.
Profil zaufany
Aby móc używać profilu zaufanego, najpierw musimy posiadać tam konto, można je założyć za pośrednictwem naszego banku.
Następnie wybieramy opcję „Profil Zaufany”
Należy zapamiętać nadany login, będzie wymagany w późniejszych krokach.
Po kliknięciu kafelka „Zarejestruj się” zostaniemy przeniesieni ponownie na ekran logowania do bankowości internetowej.
Ustawianie Hasła do Profilu Zaufanego
Proces założenia Profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości internetowej umożliwia logowanie do Profilu Zaufanego wyłącznie za pomocą bankowości internetowej. Aby skorzystać z opcji logowania do profilu zaufanego za pomocą hasła, konieczne jest utworzenie hasła dla posiadanego loginu użytkownika. Aby to zrobić, musimy zresetować hasło do naszego konta. Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak to wykonać.
Gratulacje, udało Ci się w pełni założyć i skonfigurować konto na swoim Profilu Zaufanym!
Link do strony do logowania: https://pz.gov.pl/dt/login/login
Od tego momentu do Profilu Zaufanego na platformie ePUAP2, możesz logować się na dwa sposoby:
Bank Spółdzielczy w Białej, Sąd Rejonowy w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000028218, NIP 755-000-68-91. Kod BIC Swift: POLUPLPR